torsdag, november 8

Att lägga ord i mun!

Jag kan inte säga att jag vet axakt vad detta innebär men jag har tolkat det som att någon annan påstår att du har sagt någonting du inte har. Följande hände mig när jag jobbade i butiken:

Äldre kvinna kommer fram till kassan med en plånbok som hon skall betala.
Dam: Den här vill jag ha! Den verkade så bra och med färger och allting i här.
Jag: Aa, den är fräck!
Dam: Sexig?! Ja, det kanske den är. Sexig.... ja, hahaha eller vad skall man säga, kan en plånbok vara sexig, haha ja, det kanske den kan.
Jag: eh eh hm...... 649:- blir det.
Dam: Eller du kanske inte sa sexig?
Jag: Nja, jag sa ju fräck, men den kanske är sexig också!
Dam: Haha oooj! Ja, haha......

En klassisk freudiansk felsägning eller? Hon råkade säga exakt det hon tänkte innan hjärnan hunnit censurera och välja andra ord. Så kan det bli ibland. Eller också hörde hon bara fel..... Troligtvis inte.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar