söndag, november 11

Övertränat

Nu har jag gjort det igen.... tränat för mycket. Inte nog med att jag blir så seg och får ont i hela kroppen, resultaten blir dåliga!

Idag körde jag knäböj och försökte vara supernoga med att gå ner hela vägen dvs. att göra ett godkänt knäböj och då ville inte min kropp, huvudet ville. Så jag pressade ändå och böjde mina vanliga vikter 60kg 4sets på 12RM och 70kg 2sets på 10RM. Blev riktigt down efter det passet, vill lyfta dubbelt så mycket egentligen. Men känslan var tung och seg.

Senare pressade jag axlar i två dropsets och där orkade jag bara sju reps på 45kg och fick därefter droppa vikter. Segt var det men innan har min vänstra axel tagit över sista biten men idag kändes det som att axlarna arbetade lika mycket vilket är positivt. Skall inte gå in på varenda detalj jag gjorde idag men jag har ökat bic/tric igen! Stolt tjej!!

För att koppla samman med rubriken så har jag tränat mycket denna veckan. Det känns kan jag lova! 
Såhär har jag tränat denna veckan:


  • Måndag: Afrodans, ridning
  • Tisdag: Ridning
  • Onsdag: Ridning
  • Torsdag: gym, HIT, ridning
  • Fredag: TRX, ridning
  • Lördag: Gympa, ridning
  • Söndag: Gym, ridning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar