söndag, november 4

Knäböjen - 100kg

Jag tränade mina älskade knäböj idag igen. Det går lättare och lättare för varje gång så jag skall våga utmana mig själv lite grann i fortsättningen, målet får bli 100kg innan jul?(!) Just nu tar jag 60kg 4sets och därefter gjorde jag 70kg 2sets. Setsen känns inte jättejobbiga ligger mellan 12-15RM så det finns att ta av!

Om jag skall klara 100kg innan jul då måste jag ta 10kg mer varannan vecka så kommer jag hålla mitt mål. 
Delmålen får bli: 

  • 18/11 70kg
  • 2/12 80kg
  • 16/12 90kg
  • 24/12 100kg
Datumen innebär att jag skall ha tränat på den nivån till och med datumet, därefter går jag upp till nästa nivå och ligger på den nivån. Så den efter den 18 november får jag bara böja 80kg. Lite tight schema det måste jag erkänna men man måste sikta mot stjärnorna för att komma över staketet?!

1 kommentar:

  1. Otroligt vilka snygga, starka ben! Jag skulle inte klara en enda med 60 kg. Ändå åker jag en hel del telemarksskidor. /Killen

    SvaraRadera