onsdag, februari 17

Andas, jag kan inte andas

Kan ett liv vara mer inrutat? Nej, jag tror inte det. Det är på håret att jag hinner med alla aktiviteter och det är med en sekunds marginal jag hinner med pendeln för att stressa vidare till jobbet med freudianska perspektiv snurrandes i huvudet.

Det enda som egentligen vittnar om att dagarna går(snabbt!) är att det tycks damma igen på skrivbordet bara någon dag efter att jag städat. Den där dagen är egentligen en vecka eller två. I slutet av helgen firar vi fem veckor med Socionom utbildning. Helt underbart. Eller är det dags att kasta in handduken?

Avklarade seminarium: 2
Godkända seminarium: 0(??)
Antal timmar på jobbet senaste dygnen: Fler än vad som hinns med(!)
Sömntimmar: 12 st, varannandag ungefär.
Blogginlägg: i know, too few!
Ikea besök: ehm många.... (Vi har får byta Ikea för att slippa bli igenkända)
Finaste alla hjärtans dag minnet: -Kan du byta hushållsrulle i köket?

Jag minns inte vad jag ville få ut av dagens blogginlägg eftersom kvalité är beroende av kontinuitet. Men jag kan berätta lite helt osammanhängande saker här och nu.
Till exempel så sitter jag och tänker och pratar om allt annat än etik etc. och detta har lett till att folk blivit aggro. De äldre studerande ler, jag e ju så cool! (Som en förvaltare eller vad han nu var för något, sade.) -Men gå och häng dig, var det första jag tänkte fräsa till tjejen med dumboöron och fult smile. Men tänkte att som socionom är det nog inte så bra att säga sådana saker. Men som vissa säger. -Jag har bara gått tre veckor.

Skulle även vilja se Avatar, sjunka in i den där fantasivärlden ett slag, kanske somna lite också. Han skådespelaren har ju riktiga ben! Han spelade rullstolsbunden så bra att jag trodde han kanske var det på riktigt också. Men icke. För övrigt så fortsätter den psykiska terrorn i stallet. Jag gör sådär små saker, hela tiden. Jag bara väntar på ett bryt. Men än så länge får jag fortsätta, klaga lite för mycket, liite för ofta, ställa liiite för höga krav och undvika personen i fråga liiiite för ofta. Die bitch DIE!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar