fredag, november 13

ABSTINENS!

Hemma efter två hektiska dagar! Det var helt sjukt galet!!

Det började i Danmark och där förfestade vi med en i CKY. Vi tog några öl och det var skrattretande lite folk när det väl var dags. Jag kunde enkelt stå längst fram och scenen var i midjehöjd så jag nästan satt där på kanten. Helt okej. Det var en riktig lyckad kväll, inte nog med att det första som hände var att jag gick in I Bam Margera och hans fru vi kunde hälsa på alla i bandet innan och de spelade dessutom Shippensburg. Helt klart ovanligt.

Jag fick en trumpinne i huvudet, och bröt en nagel, med det fick de vara värt. Keybordisten Mattijay eller vafan de kallar honom, han gick rakt fram till mig och gav mig en setlist. Tackar så mycket! Jag fick sen också en lite överförfriskad Bams halsduk. Vi posade ihop på ett kort och han utbröt MOOOAAW! Nej! Det är min standardfras!! Vi moaade lite och sen pratade jag liter med Missy och hon skulle ta hand om honom, lovade hon.

Vi fortsatte vidare med alla bandmedlemmar och hittade en inrökt liten rockklubb i Köpenhamns små kvarter. Jag tog ett snack med Mark Hanna som förövrigt visade upp Finland som är intatuerat på magen. Najs, vi tjötade en del och hans skratt är nog det sjukaste jag hört. Den jag tjötade mest med var ändå Jess Margera som från en början var riktigt trevligt. Det var väl innan de hundra ölen och tjugo shottarna... Men vi pratade trummor och Sverige. Han blev chockad när jag sa att Jag bodde i Göteborg. DO YOU LIVE IN SWEDEN!? Japp! I LOVE SWEDEN!!!! And all my favourite bands are from Sweden. Heard of Graveyard...? blablabla.

Det slutade med att vi drack öl efter öl och ögona rann i takt med att cigarettröken lade sig tätare och tätare inne i baren. Någonstans mellan att Jess ville ha armmassage och att han skulle rida på min rygg tillbaka till bussen (han är 2 meter lång..) så körde vi en armbrytarduell. I WON! Med vänster, han han tog mig med höger. Sen hade vi någon sorts yo-duell och gud vet vad jag gjorde. Han sa att jag sparkade hans "balls". Who knows....

Vi trillade runt på Danmarks gator och tillslut var det dags att ta tåget hem. En av bandmedlemmarna åkte med oss... Dag nummer två var en segstartad dag. Konserten var nästan lika liten men det var för många bamtards och det förstör lite grann det roliga. Jag fick i alla fall tjatat till mig "Frenetic Amnesic" och "Bite it", två riktiga godingar! Chad drog in mig i något sorts fotoposerande och jag blev bränd av en jäkla cigg rätt i ögat! HUR GICK DET!? Han såg ganska orolig ut. Jag sa att jag mår bra, men inte mitt öga. Så han tröstade mig lite och visst de kändes helt okej, trots brännmärket.

Det kändes ändå surt att de var tvungna att åka klockan ett för de tjatade om att vi skulle gå någonstans men de segade sig så otroligt mycket efter spelningen att det inte blev någon öl alls! BLÄ! Jag har vinkat av Cissi och hennes mamma och jag är hemma i Kungsbacka och det snöar! SUCKS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar