lördag, mars 7

Kaos

För att sammanfatta gårdagen så var det verkligen kaos. Kaos när vi åkte till Musikalen, kaos mitt i stan, i jakt på parkering, kaos utanför nattklubbarna, kaos på vägen hem.

Med ungefär en minut till godo svänger bilen upp framför Operan och nu skulle parkeringsplats först hittas och sen biljetten betalas. Herregud det var teamwork på högsta nivå när alla slängde sig ur bilen och tog sig an sin tillsatta uppgift. Min var att betala biljetten; Jag och maskinen kom inte så bra överrens så bilen fick parkeringslov fram till 04:15 :D

Med andan i halsen slår jag mig ner bredvid ett gäng tyskar som verkar gilla Mary Poppins och som diggar och sjunger med. Whatever, ni har ju aldrig varit normala.

När föreställningen äntligen är slut kommer nästa problem, vart ska vi? Vasa Viktora. Men då åkte vi en annan bil och den skulle ju också parkeras. Omen vi tar Heden, Nee det gick inte för sig, det e bättre längre upp. Sväng! Oj, nu åker vi tillbaka igen och rätt som det var var vi tillbaka på ursprungsplatsen.

Ett nytt försök och en fickparkering senare ser alla belåtna ut, men den där skylten som visar ryggen mot oss hade andra planer. "10 MINUTER" JiPPI! Ut igen och virra runt på stan och ca 30 minuter senare är platsen funnen. Gissa var? Heden(!)

The Queen var först och jo det var ju ett intressant ställe, några fjortisar provade på att hångla med varandra och killarna också dem i preeighteen åldern, tappar hakan. Vidare, och här blir det mest flummigt, i en takt utan dess like, kommer vi till det fruktade, hatade, förkastade KEYBAR. FY FAN vad jag hatar KEYBAR. Inga dåliga minnen så direkt men det är ju det sämsta haket i hela GBG. Mingel är tusen gånger bättre. Mingel(?!), ueew...

Lite bråk och en bussfärd senare e det äntligen bilen hem till lilla hålan. Mysiga lilla håla och mysiga säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar