torsdag, januari 22

En dag då mycket hände

Hur kan dagen möjligtvis börja bättre än att du får, helt lagligt, köra med gasen i botten hur långt och länge du vill?! Fast under tiden fick jag nackspärr så jag blev helt efterbliven hela dagen och kunde knappt kolla åt sidan utan att vrida hela kroppen, för att se ut som en helt stelopererad person. Men inga problem för när man går behöver man bara kolla rakt fram. Men då visade det sig att jag hade brutit höften också. Nu kunde jag varken gå eller vrida på mig.

Jag tog mig till skolan efter mycket om och men. Började med en musiklektion som aldrig liknar något annat. Idag fick vi otroligt nog använda elbasar inkopplade till en förstarkare(!) och ett hemskt brummande uppstod i "Så klart" som våran lektionssal heter. Karl Borgö kom in, tittade förskräckt på oss, en samling helt kompetenta musiker och vände snabbt på klacken för att undgå Görans stämma när han klämmer i på sista versen av "Knô dig in fast dörra e trång". Det hade jag också gjort om jag var Borgö...

Därefter droppade de lite mindre seriösa eleverna av medan jag och faktiskt några till fortsatte mot klassrummet ingen vill gå till. Marias klassrum. Herregud vad är det för fel på personen? Hon blev förolämpad när någon bad henne flytta sig för att hon och hennes kroppshydda täckte allting hon hade skrivit på tavlan. Då blev hon röd i ansiktet och sa ihopbitet -Ja. Det är såhär det blir om jag ska kunna skriva något(psycho). Till vår räddning tittade mannen , myten, legenden Mikael Andersson in, gissa om Maria blev sur när han avbröt lektionen..! Oh Gud vad jag har saknat honom!!

Den akademiska kvarten räddade oss från sista delen av lektionen och vi gav oss på jakt efter Andersson. Jag hittade honom i Kitas "slumm" (hörnet längst ner mittemot Carita). Han hade saknat oss sa han. Han trivs visst med sin klass på 18 elever i Borås. Det visade sig att denne klass också var den enda klassen på hela skolan. Och att Andersson var rektor över den...!

Andersson hade mycket fint att berätta, bl.a. hur han brukade gå på en provisorisk toalett utomhus under hela sin uppväxt och hur man brukade våld i skolan. Baback höll med honom i att det var bättre förr. Ja, du Mikael. Det sägs att man brukar formas efter sin uppväxt. Kanske är det därför du torterat oss som du gjort. Fast kanske inte helt frivilligt men jag vet att du njöt när du kastade ut en elev genom fönstret.

Time to go. Schedule from hell beginns. 15:00 Rida hästen, med nackspärr. Aj. 17:00 snabb dusch 17:30 frisören. Nyklippt. Höll på att krocka bilden då jag misstog ettan för backen... Hm inte bra. Missade bilen framför och hans ägare med ca 2 cm. Jag tror dessutom att jag körde på gångbanan. Jag blir alltid generad när jag tror att jag kör mot enkelriktad osv. Det e så svårt att avgöra!! 19:00 in med hästapollen fodra. Smsa för fullt. Alla planer inför fredagen fastställs. 19:30 taxichaffuör. Hämta diverse familjemedlemmar utspridda över halva Kungsbacka. 20:00 Läxor? Tveksamt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar